Hvor er der en voksen ?

Campingtur: Jeg har tænkt mig at proppe 3 børn ind i et telt til sommer

Så er der dælmedulme dømt campingtur. Vi har aflyst udlandseventyret med en tur på de jyske campingpladser. Det bliver helt sikkert eksotisk.

Jeg kunne nemt sælge det som, at jeg var blevet den store gennemgribende klimaaktivist.

Men det ville være løgn.

Hvis jeg fik muligheden, havde jeg helt sikkert pakket hele familien og var taget afsted til en palmestrand i Mexico. Men det gør jeg ikke og det skyldes 2 faktorer:

1. Jeg orker ikke at slæbe to skrigende 2-årige på tværs af Atlanten. Jeg har skrevet her, hvilken alder mine børn skal have, før jeg magter at flyve med dem.
  2. Vi har et hus. Et hus fungerer nogenlunde som et gigantisk galaktisk sort hul. Det suger alle penge til sig og man ser dem aldrig igen. Så vi har ikke råd til at tage til Mexico.

Sidste år købte vi en camp-let. For de der er ligeså svage i camping-lingo, som jeg selv, er det en form for pop-up-telt på en trailer. Vi havde egentlig lejet én, men 2 dage inden vi skulle afsted på vores campingferie, fik vi en træls besked fra udlejer: Han orkede ikke, at vi skulle leje den alligevel, for de havde lige glemt, at de selv skulle på ferie..

Så vi købte altså vores egen camplet.. Lettere brugt. Den var faktisk så brugt, at vi måtte samle den med gaffa-tape, fordi den faldt sammen. Det er ikke så rart at sove i en camplet, der er faldet sammen. Slet ikke med 3 børn i regnvejr.

Men nu skal den altså luftes igen. Vi skal på vaskeægte campingtur. Jeg har ikke besluttet, hvor vi skal hen, men indtil videre er destinationen Jylland. Eksotiske Jylland.

Så hvem kender lækre campingpladser? Sidste år besøgte vi Hals Camping og det var ganske udmærket, da der både var en stor pool og en legeplads. Det vigtigste er, at vi skal have underholdt børnene så meget i løbet af dagen, at mor og far kan sidde i forteltet og drikke hvidvin om aftenen, så vi satser på et besøg i Jesperhus Blomsterpark, Legoland og hvad det ellers hedder alt sammen. Sidste år endte vi i hver vores kabine, hvor vi lå med hver vores børn, der nægtede at sove og sendte deprimerende memes til hinanden ( Det skrev jeg om her – “At være gift er noget med at ligge i hver sit værelse og sende beskeder til hinanden) Camping er i den grad magisk.

Og så krydser vi lige fingre for det gode vejr.

Hvis du søger andre dårlige råd til at rejse med dine børn, samlede jeg de dårligste her

23 kommentarer

• Vi var i Jesperhus sidste sommer (godt nok i en hytte) i fem dage med tre børn på 0, 2 og 6 år. Vi forlod ikke campingpladsen og blomsterparken i den tid. Jeg syntes ellers, at både den nærliggende strand og by så hyggelig ud. Så book I endelig en hel uge der. Der er så perfekt for børn i alderen 2-6, hvis du spørger mig.

God ferie.

• Jernmor.dk

Det lyder helt perfekt. Det tror jeg, altså at vi forsøger

• Anne

Jylland 😊😁 Hvor heldig kan man være. Kom hjem til os når gaffaen giver fortabt. Vi har helt sikkert noget børnene kan smadre imens vi drikker vin på terrassen 👏

• Stine

Jeg kan anbefale Hedebo Camping ved Sæby 🙂

• Marie

Jeg vil anbefale jer Nr. Lyndvig camping mellem Søndervig og Hvide Sande og helt ud til Vesterhavet. Der ligger et fyr tæt på, som man kan komme op i (min søn på 2,5 gik selv hele vejen op og ned på lovning af is sidste sommer = træt barn), både Søndervig og Hvide Sande plejer at have forskellige ferieaktiviteter/turristhalløj og så ligger både Legoland og Givskud Zoo i rimelig køreafstand fra pladsen.

• Jernmor.dk

Orv ja. Jeg har faktisk boet i Esbjerg og vi cyklede derud i ny og næ. Det er klart et besøg værd.

• Betina

Det er skide smart med mange børn, at være medlem af DCU. Den slat i betaler for at melde jer ind, er godt givet ud, da i så kun skal betale for jer voksne på DCU pladser.
    Gjerrild Nordstrand ved Grenå er er ret dejligt sted.. Klim strand camping er det også noget for børnene ala vandland og legepladser.. tror vist bare ikke klim er DCU. 🤣 ups..

• Jernmor.dk

Sejt, det må jeg altså lige se an. Tusinde tak for tip!

• Kathrine

Jeg har ingen gode tips til campingpladser og heller ingen camplet med gaffatape. Men jeg har et telt og 3 børn (den ene er forholdsvis ny og har derfor ikke været med før). Vi plejer at pakke bilen og køre.. sydpå, nordpå, sidelæns. Forrige år kørte vi sydpå og stoppede først da der var 25 grader udenfor. Nå, men som sagt.. ingen gode råd, bare en hilsen fra en anden camping-type-mor som også sender deprimerende memes til faderen i den anden kabine, mens børnene bliver mere og mere irriterende! God vind til jer.. 🙂

• Jernmor.dk

Hahaha. Det lyder som nogle virkelig gode ferier. Det er mega sejt bare at køre ud i det blå.

• Mikala

Skyttrhuset Camping ved silkeborg er virkelig hyggelig og med en masse aktiviteter for børnene. Dog ikke pool, men der er en lækker badesø tæt på og man kan sejle til Himmelbjerget derfra

• Jernmor.dk

Silkeborg er så hyggeligt. Det lyder helt perfekt til den danske sommer

• Christine

Jeg har hørt godt om Hvidbjerg Camping ved blåvand. De har indendørs badeland til evt regnvejrsdage og Blåvand har en mini Zoo, når I har brug for af komme ud fra området. Når manden kan overtales til at passe børnene har de en wellness afdeling til moren 😊. Jeg har dog ikke selv været der endnu.

• Jernmor.dk

Ja, det har du da ret i. Blåvand har rigtig mange tilbud. Det må på listen!

• Therese @mor_til_3plus2

Ribe camping har jeg hørt skulle være god eller Vejers Strand, der er jeg selv kommet som barn 🙂

Hvis i vil noget andet end Jylland skulle i prøve Bøsøre Strand Feriepark på sydfyn 💪🏻

• Jernmor.dk

Og Ribe er også en virkelig hyggelig by. Det må vi lige se på. Tak!

• Vickie

Jeg har dejlige børneminder fra Aabo Camping ved Tværsted.

• Jernmor.dk

Det første jeg ser er et spa. Det ser virkelig godt ud.

• Louise

Åh hvor har jeg været meget på camping som barn. Det er altså virkelig hyggeligt.
    Vil helt klart anbefale jer Kattegat strand camping. Virkelig en luksusplads, med alle de faciliteter man kunne ønske sig til både børn og voksne.
    Og hvis sommeren viser sig at være lige så gavmild som sidste år, er der den mest børnevenlige og helt rene sandstrand, hvor man skal langt ud, før end det bliver dybt.
    Rigtig god tur ☺️

• Anja N

Er ik lige campingtypen. Men når det er sagt, så er Gammelbro Camping faktisk mega hyggeligt. Og tæt på strand/skov/natur.
    5 min kørsel fra færgen til Årø, 15 min fra Haderslev og lige lidt mere end en times kørsel fra Legoland og Givskud Zoo.
    Et lille tip, undgå Legoland i industriferien. Det er ca lige så hyggeligt som at begå selvmord med en sløv dejskraber #selvtak

• Jernmor.dk

Jeg tror du har ret med Legoland. Det kan være vi skal finde lidt andre muligheder.